T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / KULA - Fatih Ortaokulu

Duyurular

Nis

Ekm

OKUL KURALLARI-GENEL HUSUSLARLA İLGİLİ KURALLAR

 

GENEL HUSUSLARLA İLGİLİ KURALLAR

BAYRAK TÖRENİ

Ø  Türk Bayrağına ve ülkeye saygı duruşu olarak yapılır. Türk Bayrağına ve İstiklal Marşına sevgi ve saygıyı güçlendirmek, Atatürk'e ve ilkelerine bağlılığı geliştirmek ve ulusal birliği pekiştirmek için özenle gerçekleştirilir.

Ø  Okuldaki tüm öğretmenler, öğrenciler ve personel Pazartesi günü ilk dersten önce ve Cuma günü son dersten sonra yapılan Bayrak Törenine katılmak zorundadır.

Ø  Törene katılanlar bayrak töreni sırasında ellerinde hiçbir şey bulundurmazlar.

Ø  Törende aynı zamanda duyurular yapılır, öğrenci başarıları kutlanır.

Ø  Törende duyuru yapacak öğrenci ve öğretmenler/birimler, duyurularını önceden okul müdürünün onayını alarak yaparlar.

Ø  Tören esnasında alanda bulunan öğretmenler, Pazartesi için dersine girecekleri sınıfın, Cuma günü ise dersinden çıktıkları sınıfın tertip ve düzeninden sorumlu olurlar. Tören komutanı tarafından verilen komutların öğrenciler tarafından uygulanmasını denetlerler. 

REHBERLİK SERVİSİ HİZMETLERİNDEN YARARLANMA KURALLARI

Öğrenciler rehberlik servisine gitmek için teneffüsleri, öğle tatillerini ve rehberlik saatlerini kullanırlar. Zorunlu durumlarda, diğer ders saatleri içinde rehberlik servisine gidebilmek için sırasıyla;

Ø  Rehberlik servisinden randevu ve izin kağıdı alır,

Ø  Rehberlik servisine gider ve dönüşte rehberlik kağıdını öğretmenine teslim ederler. 

DAVRANIŞ İZLEME VE DİSİPLİN SÜRECİ İLE İLGİLİ KURALLAR

Ø  Öğrencilerin öğrenimleri süresince olumlu davranışlar edinmeleri, edindikleri olumlu davranışları göstermelerini sağlamak esastır. Bu nedenle öncelikle öğrencilerdeki olumsuz davranışları gidermeye yönelik çaba sarf etmek temel anlayışımızdır.

Ø  Öğrenci ders içinde ve dışında olumsuz davranışta bulunduğunda  ilgili öğretmen tarafından  "İlk  Uyarı" biçiminde sözlü olarak uyarılır. Durum sınıf öğretmeni ile birlikte değerlendirilir. Öğrencide olumsuz davranışın devam edeceği kanaati oluşması halinde durum yazılı olarak Rehberlik Servisine iletilir.

Ø  Olumsuz davranış tekrarlanırsa olay davranış Rehberlik Servisine iletilir.  Kurula iletilen öğrencinin durumu Sınıf öğretmeniuyarıyı veren öğretmen, Rehber öğretmen tarafından  değerlendirilir. Öğrenci  olumsuz davranışının olası etkileri konusunda bilgilendirilerek , kendisiyle bir yazılı sözleşme imzalanır.

Ø  Olumsuz davranışın devam etmesi halinde durum görüşülmek üzere öğrenci velisi okula davet edilir. Veli, yaşanan süreç hakkında bilgilendirilir. Bilgilendirme tutanak altına alınır.

Ø  Davranışların ısrarla devam etmesi halinde öğrenci, yönetmelikte belirtilen yaptırımlar uygulanmak üzere Ödül ve Disiplin Kuruluna sevk edilir.

 

 

 GEZİ DÜZENLEME  KURALLARI

Ø  İçeriği ne olursa olsun (akademik, kültürel, sportif, vb.) tüm gezilerimizde Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Yönetmeliğinde belirtilen esaslar geçerlidir.

Ø  Öğrencilerimiz gezilerde okulumuzu temsil ettiklerini unutmamalıdırlar.

Ø  Otobüsle yolculuk sırasında seyahat güvenliğini tehlikeye atacak davranışlarda bulunmamalıdırlar.

Ø  Otobüs sürücüsünün dikkatini dağıtacak hiçbir davranış sergilememelidirler.

Ø  Otobüsün teybinden ya da CD çalarından müzik dinlemeyi talep etmemeli, kendi müziğini yalnızca kendisinin duyacağı şekilde kulaklık kullanarak dinlemelidir.

Ø  Yolculuk sırasında kullandığı taşıtı kirletmemeli, taşıta zarar vermemelidir.

Ø  Konaklama yapılan otellerde kalan diğer misafirlerin rahatını bozacak şekilde konuşulmamalı ve davranılmamalı, otel malına zarar verilmemelidir.

Ø  Gezi programının akısına uyulmasını sağlamada her öğrenci önceden belirtilen zaman çizelgesine  

titizlikle riayet etmelidir.

Ø  Öğrencilerimiz gruptan ayrılarak kendi başlarına gezemezler.    

Ø  Gezi kurallarına uyulmadığında takip edilecek adımlar:

Ø  Gezi kurallarına uymayan öğrencinin velisi gelişmeler hakkında bilgilendirilir ve öğrencinin geziden çekilmesi sağlanır.

Ø  Bu davranış tarzı öğrencinin diğer gezilerden men edilmesine yol açabilir.

Ø  Öğrenci, gezi sırasında maddi bir zarara (bedeli ne olursa olsun) neden   olduysa, zararı derhal kendisine  karşılatılır.

Ø  Ödül ve Disiplin Yönetmeligi maddeleri gezi boyunca geçerlidir.

Ø  Akademik Amaçlı Geziler

              Müfredat programında da görülebileceği gibi bazı derslerin islenişinin bir parçası olarak akademik

              geziler düzenlenebilmektedir.Bu tür geziler normal ders işlenişinin bir parçası olarak görülmelidir. 

ÖĞRENCİ KULÜP ÇALIŞMALARINA KATILMA

Ø  Okulumuzda öğrenim gören her öğrenci belirlenen bir öğrenci kulübünde görev almakla yükümlüdür.

Ø  Öğrenci kulüpleri çalışmalarını Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Yönetmeliğinde belirtilen esaslar doğrultusunda yapılacak çalışma planına göre yürütür.

TOPLUM HİZMETİ ÇALIŞMALARINA KATILMA

Ø  Okulumuzda öğrenim gören her öğrenci toplum hizmeti çalışmalarına katılabilir.

Ø  Toplum hizmeti çalışmaları öğrenci kulüpleri çalışmaları doğrultusunda yapılır.

Ø  Her öğrenci kulübü ilgili eğitim-öğretim yılında yapacağı toplum hizmeti çalışmalarına yönelik planlamasını yaparak okul müdürünün onayına sunar.

Ø  Onaylanan çalışma planı doğrultusunda yürütülen çalışmaların nihayetinde sonuçlar bir rapor halinde okul müdürüne teslim edilir.

Ø  Toplum hizmeti yapan öğrenci isimleri ve yaptıkları çalışmalar  E SOSYAL ETKİNLİK MODÜLÜ'ne işlenir.

OKUL HAKKINDA BİLGİ VERME VEYA YAYINLAMAYA DAİR KURALLAR

Okul hakkında bilgi verme yetkisi okul müdürüne aittir.İzin almadan okul hakkında bilgi vermek,bildiri yayınlamak ve dağıtmak,faaliyet düzenlemek yaptırımı gerektiren davranışlardan olduğundan öğretmen ve öğrencilerimizin bu konuda duyarlı ve dikkatli olmaları beklenir.

ZİYARETÇİLERLE İLGİLİ KURALLAR

Ø  Okula gelen tüm ziyaretçiler, kimlik karşılığında ziyaretçi kartı alır.

Ø   Güvenlik görevlisi, gelen ziyaretçiyi görüşmek istediği kişi veya bölüme yönlendirmek

                üzere yardımcı olurlar.

Ø  Öğrenci yasal velisi dışında, öğrenci yakınlarının (arkadaş, akraba, öğrenci velayetine sahip olmayan anne-baba,vb.) öğrencileri ziyareti uygun görülmemektedir. Zorunlu durumlarda öğrenci yasal velisi ilgili müdür yardımcısına yazılı bildirimde bulunur. Müdür yardımcısının onayı ve denetimi ile ziyaret gerçekleştirilir. Ziyaretçi okul giriş kapısında kimliğini bırakıp, ziyaretçi kartı alarak okula girer.

Ø  Ders dışı etkinlik ve özel günlerde, (tiyatro gösterisi, diploma töreni, müzik – spor gösterileri, vb.) öğrenci yakınları öğrenci yasal velisi sorumluluğunda, onlarla birlikte okula giriş yapabilirler.

ÖĞRETMEN – VELİ TOPLANTILARI

Öğretim süresi içinde okul yönetimince belirlenen tarihlerde olmak üzere iki genel veli toplantısı düzenlenir. Toplantı ile ilgili bilgilendirme, bilgilendirme yazısı ve SMS yoluyla yapılır.

ÖĞRETMEN – VELİ GÖRÜŞMELERİ

Ø  Öğretim süresi içinde yarıyıl sonundaki  iki hafta hariç zamana bağlı olmayan görüşmelerdir. Bu tür görüşmeler için öğretmenlerin önceden bilgilendirilmesi, ders ve eğitim etkinliklerini aksatmayacak zaman dilimlerinin seçilmesi beklenir.

Ø  Öğretmenlerin velilerle  bireysel görüşme yapabileceği zamanlar okulun web sayfasında ilan edilir. Veli görüşmek istediği öğretmenden ilgili müdür yardımcısı ya da rehberlik servisi kanalı ile randevu almak suretiyle görüşmesini gerçekleştirebilir. [Bu tür görüşme biçimi önerilir.]

 

OKUL VE OKUL DONANIMLARININ KORUNMASINA DAİR KURALLAR.

Ø  "Tutumlu olmaları; millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları ve zarar vermemeleri" ilkesi öğrencilerden beklenen olumlu davranışlardan, "Okula ait taşınır veya taşınmaz mallara zarar vermek" ise tanımlanmış en büyük yaptırımı gerektiren olumsuz davranışlardan biri olarak tanımlanmıştır.

Ø  Bu nedenle tüm öğrencilerden okula ait her türlü donanımı "Devlet malı, benim malım " duyarlılığıyla kullanması ve koruması beklenir.

Ø  Okul malına verilen zararlar ilgili öğrencilerin velilerine yapılacak yasal tebligatlarla ödetilir.

DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI

Ø  Öğrencilerin eğitim öğretim sürecinde yaşadıkları bilgi eksikliklerini gidermek, girebilecekleri sınavlara hazırlanabilmelerine yardımcı olmak üzere kurslar düzenlenir.

Ø  Öğrenciler, okul yönetimi ve öğretmenlerinin bilgilendirmelerine bağlı olarak kurs almak istedikleri dersleri ve kursu almak istedikleri öğretmenleri EBA KURS modülü üzerinden şifreleriyle giriş yaparak belirlerler.

Ø  Bir kursun faaliyete geçebilmesi için en az 10 öğrencinin katılımı gerekmektedir.

Ø  Öğrencilerin, okul yönetimince yapılan planlamaya uygun açılan kurslara katılması ve devamsızlık yapmaması beklenir.

Ø  Kurs süresince devamsızlık süresini dolduran öğrencilerin kursla ilişkisi kesilir.

DERS SEÇİMLERİ

Ø  Öğrenciler, her öğretim yılı  ikinci döneminin ilk haftası itibariyle bir sonraki yıl için Haftalık Dağıtım Çizelgesinde belirlenen ders saati kadar seçmeli ders belirler.

Ø  5.678 Sınıflarda ders seçimi yapılırken öğrencilerin ilgi ve okumak istedikleri yüksek öğretim programına yönelik dersleri seçmeleri beklenir.

Ø  Ayrıca öğrencilere karar verme sürecinde okul yönetimi,sınıf rehber öğretmenleri ve rehber öğretmenlerce programların tanıtımına yönelik bilgilendirmeler yapılır, tavsiyelerde bulunulur.

Ø  Öğrenciler öğretime başlanan ilk hafta süresince ders seçme ile ilgili kararını gözden geçirip yeni durumun uygulanması için okul idaresine müracaat edebilir. 

OKUL AİLE BİRLİĞİ

Okul Aile Birliği; velilerimiz, öğretmenler ve okulumuz arasında işbirliğini sağlamak, okulun amaç ve eğitim ilkeleri ile eğitim faaliyetleri hakkında anne ve babaları bilgilendirmek,çocukların başarılarının arttırılması ve okul kurallarına uymalarının sağlanması için okul yönetimi ile işbirliği  çalışmalarında bulunmaktadır.

Okul yöneticileri, öğretmenler ve veliler birliğin doğal üyesidir.Yönetici ve öğretmenin üyeliği, okulla ilişiğinin kesilmesi durumunda, velinin üyeliği ise öğrencinin okulla ilişiğinin kesilmesi halinde sona erer. Yönetim kurulunun toplantı yeter sayısının altına düşmesi durumunda olağanüstü genel kurula kadar yönetim kurulunda bulunan velilerin üyelikleri devam eder.

Okul Aile Birliği üyelerinin belirtilen görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirebilmesi ve projelerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda belirtilen ;

Ø  Okulunu seven,

Ø  Olumlu enerjili, pozitif bakış açılı,

Ø  Okulunun gelişimi için gerekli bilgi paylaşımında bulunmaya açık ve açık fikirli,

Ø  Takım çalışmasının kural ve gereklerini bilen ve uygulayan,

Ø  Okulumuzun genel hedeflerini  benimseyerek uygulayan ve geliştiren,

Ø  Bireysel çıkarlarını düşünmeksizin, öğrencinin yüksek yararını ve okul gelişimini destekleyecek tutum sergileyen,

Ø  Pozitif geribildirime yönelik yaklaşım,

Ø  İletişim teknolojilerini benimsemiş ve etkin olarak kullanan,profile uygun  kişilerin görev alması beklenmektedir.

DERS DIŞI EĞİTİM FAALİYETLERİNE KATILMA

Ø  Okulumuzda öğrenim gören öğrenciler okulca planlanan beden ğğitimi ve spor çalışmaları, halk oyunları, güzel sanatlar ve bilim olimpiyatları ve proje çalışmaları ile ilgili dallarda düzenlenen eğitimlere katılabilirler.

Ø  Bilim fuarı çalışmalarına katılım desteklenir ve  özen gösterilir.

Ø  Çalışmalar  ders saatleri dışında ve hafta sonları olarak planlanıp öğrencilere duyurulur.

Ø  Yapılan planlamada çalışma saatleri,çalışma zamanı ve tarihleri belirtilir.

Ø  Bir etkinlikte haftalık çalışma süresi 6 saattir.

Ø  Çalışmalar, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ilgili çalışma planını onayından sonra başlatılır.

 

Şbt

2020 BUSLULUK SINAVI BAŞVURULARI BAŞLAMIŞTIR.

Ara

Ara